Realizace
Jak se balí pro letadlo?
Letadlo Antonov se honosí titulem nejtěžší sériově vyráběné letadlo na světě. Samo váží 285 tun a uveze až 640 tun nákladu. V Česku ho uvidíte jen 2 – 3 krát za rok. Zabalit několik desítek tun nákladu a naložit je do Antonova, to byla jedna z nejzajímavějších zakázek naší firmy.
Zakázku naše společnost SANDER SUPPORT LOGISTIC získala po vyhraném výběrovém řízení ve spolupráci s firmou LOGPACK. Předmětem zakázky bylo zabalení a zabezpečení železničních kolejí a pražců na dřevěné podlahy, přeprava na letiště a asistence při nakládce pro přepravu do Indonésie. Náklad jsme balili do menšího typu Antonova - AN-124 Ruslan který má váhu 175 tun a může nést 150 tun nákladu. Zákazník upřednostnil leteckou přepravu oproti standardní námořní cestě. Šlo totiž o čas.
Důležitým kritériem pro výběr konsorcia společností SANDER SUPPORT LOGISTIC a LOGPACK, byla schopnost našich týmů zrealizovat zakázku takových rozměrů v tak krátkém čase, jaký jsme měli k dispozici. Běžně si příprava a plánování takového rozsahu vyžádá i týdny, zatímco zde jsme měli k dispozici jen pár dní.
Celkem se do Antonova muselo naložit 34 nákladových kusů:
- 8 palet s výhybkami o rozměrech 10,5 x 2 m o hmotnosti 5 tun každá paleta
- 26 balíků železničních betonových pražců o hmotnosti od 2 do 5 tun
Velmi důležité bylo zajistit náklad tak, aby nedošlo k jeho uvolnění a následnému pohybu, zejména při vzletu a přistání, kdy může docházet k přetížení až 5G. Kvůli takovému přetížení totiž náklad až pětinásobně zvýší svou váhu. Proto jsme pro fixaci použili masivní dřevěné hranoly,závitové tyče M16 a tkané vázací pásky s pevností v tahu 2500 kg. Veškeré řezivo muselo být ošetřeno a označeno dle mezinárodních předpisů ISPM IPPC no.15.
Samotné balení a nakládka na kamiony probíhala v prostorách společnosti SANDER SUPPORT LOGISTIC ve Frýdku-Místku. Náklad se pak přepravil na letiště v Mošnově, kde probíhalo naložení do letadla.
K nakládce letadla má oprávnění výhradně vyškolená posádka letadla. Na nás bylo připravit load masterovi, odpovědnému za bezpečnost nákladu a jeho umístění v nákladovém prostoru letadla, detailní specifikaci zásilky tzn.pro každý kus nákladu jeho rozměry, hmotnost a způsob manipulace.
Náročnost celého projektu spočívala nejen v množství a hmotnosti zásilky, ale zejména ve velmi krátkém čase na realizaci celé zakázky. To ocenili jak český exportér výhybek, tak hlavně indonéský příjemce a objednatel přepravy.
Pokud chcete, podívejte se na záznam České televize, jak se nakládá Antonov.
Celý článek si můžete přečíst v elektronickém magazínu Packaging Herald
Exportní balení nového typu tramvaje pro Inekon Group - více v přiloženém videoodkazu, které bylo vysíláno ve zprávách České televize.
Balení do teplem smrštitelné folie
Všechny reference
- balení částí kondenzátorů pro elektrárny pro přepravu do Turecka a do Polska
- balení kotlů pro přepravu do Holandska a Maroka
- Exportní balení nového typu tramvaje pro Inekon Group
Kontejnerizace - cesta k efektivitě v logistice
V SANDER SUPPORT LOGISTIC se na kontejnerizaci specializujeme. Zabalíme a bezpečně doručíme jakýkoli náklad.
Kontejnerizace je systém přepravy a manipulace s materiálem spočívající v používání standardizovaných kontejnerů jako prostředků pro vytváření větších manipulačních jednotek pro uplatnění příslušných mechanizačních a automatizačních prostředků. Výhodou kontejnerizace je:
- jednoduchá a snadná manipulovatelnost překládky
- snížení nákladů na manipulaci se zbožím u odesílatele i příjemce
- snížení nákladů na balení zboží, obalovou techniku i materiály
- velmi dobrá skladovatelnost
- využití mechanizace a automatizace
Význam kontejnerizace
Obecně platí, že kontejnerizace je spolehlivá, urychluje ložné operace a přepravu zásob. Kontejnerizace je založena na zásadě soustředění potřebných zásob do větších celků, se kterými lze mechanizovaně manipulovat. Použití kontejneru jako přepravního obalu je efektivní tehdy, dochází-li v průběhu manipulačních a přepravních procesů ke střídání druhů dopravy a jsou-li dostupné příslušné mechanizační prostředky.
Cílem kontejnerizace bývá zajištění rychlé a levné přepravy materiálu, zboží či zásob kamkoli na světě s využitím různých druhů dopravy. Kontejnerizace má prvořadý význam v rámci systému logistické podpory. V logistické podpoře kontejnerizace urychluje a zjednodušuje dopravně-zásobovací činnosti.
Rozdělení kontejnerů
Kontejnery lze dělit do skupin podle několika hledisek:
Podle velikosti:
- malé, do 3 m3
- střední od 3 do 15 m3
- velké nad 15 m3
Podle typu přepravy
- pro silniční přepravu
- pro přepravu po železnici
- pro námořní a lodní přepravu
- pro leteckou přepravu
Podle přepravovaného nákladu
- univerzální kontejnery
- kontejnery pro sypký materiál
- kontejnery nádržkové
- termické kontejnery
- plošinové kontejnery
Je velmi důležité, aby zákazník věděl předem o jaký typ materiálu při přepravě půjde a jaký druh dopravy se použije. Velmi často se také typ dopravy na jedné trase střídá - silniční, námořní, železniční.
Ve společnosti SANDER SUPPORT LOGISTIC jsme schopní zabalit jakýkoli náklad. Zajistíme jeho bezpečnou přepravu až do místa určení.
Proč si vybrat právě nás?